موقعیت زیر را در نظر بگیرید : شخصی یک شرکت نرم افزاری تأسیس می کند و آرزوهای زیادی در سر دارد . این کارآفرین یک بار یک شرکت تأسیس کرده که عملکرد خوبی داشته و امیدوار است که کسب و کار دومی نیز به خوبی نتیجه دهد .

او آنقدر به پیروزی این کارش امیدوار است که بدون این که از سرمایه گذاران دیگری کمک بخواهد ، 150 هزار دلار از سرمایه شخصی اش را صرف این کار می کند . بعد از این که او کسب و کارش را به راه می اندازد . تصمیم می گیرد که اوضاع بازار را ارزیابی کند و با کمال تعجب می فهمد که سه شرکت دیگر نیز خدماتی مشابه او ارائه می کنند و کالاهایشان نیز مثل تولیدات اوست .
این داستان زیاد غیرعادی نیست . بسیاری از کارآفرینان بازار را ارزیابی نمی کنند و وقت و هزینه گزافی را صرف راه اندازی کسب و کارشان می کنند ، این کار که کارآفرینان در کارشان درمی مانند و هنگام مواجهه با بازار رقابتی پیچیده مایوس می شوند می تواند به علت این باشد که آنها از این که وقت و هزینه ای را صرف بررسی اوضاع بازار کنند می ترسند و شاید هم به واقع نمی دانند که چطور اطلاعات لازم را به دست بیاورند و گیج شده اند .

برای دیدن بقیه مطلب روی ادامه مطلب کلیک کنید